Here we go again

0kommentarer

  
Kör igång med bloggandet igen tänkte jag!
 
I helgen så har en barndomskompis från Halmstad och hennes familj varit i Laxå. I fredags så träffade jag Alexandra då, och vi tänkte hitta på nått kul. Vi tog en sväng med bilen till att börja med, då hon nyss har fått körkort! Men kvällen blev ju inte riktigt som vi tänkt.  När vi gått ur bilen och sedan kommer tillbaka, så säger hon: " Är det bara jag, eller är det totalpunka?" Jag: "Åh shit, jaa". Hahah så ja det var alltså fetaste hålet i däcket.  Så det var bara att springa o hämta våra pappor som var på bowlingen o kollade fotboll. Så de försökte fixa det men det funkade inte så bra. Så de fick ringa och efter att ha väntat ett bra tag så kom det äntligen en kille från Örebro o fixade det. Haha, vilken kväll.
 
Igår så drog jag, mamma o pappa ner till sockenstugan vid halv elva/elva och tog en riktig mysfika med familjen Ekstrand! God fika och strålande sol.
Jag ville ju gärna visa Alex hur en utgång för mig ser ut liksom, o köra en rolig krogen runda. Men då jag har två stukade fötter så kändes det inte riktigt som ett alternativ. Så, igår för att ha något att göra så drog vi till After summer party i Laxå. Först var vi hemma hos mig och drack lite. Vi hade fullt hus då mammas kompisar var där och firade henne i efterskott. Vi åt sjukt god mat, kantarell paj till förrätt, mexikansk pastasallad till förrätt och choklad kaka made by me till efterätt! Sen kom även en killkompis till mig tsm med hans kompis till oss en stund. =)  Sen drog vi då ner till After summer party. Det blev en riktigt trevlig kväll faktiskt:)  Kul att umgås en del med halmstadsborna då vi inte ses så ofta!
 
Idag har jag inte gjort något speciellt. Ätit 3 portioner av det som var kvar av pastasalladen. Haha! Verkligen helt otroligt gott! Förut så tog jag mig en cykeltur i det vackra vädret, sedan satte jag mig på trappen och skrev av lite recept till min egna recept bok som jag ska ha när jag flyttar hemifrån :) Hmm.. vad har jag gjort mer?
Jo juste, jag gjorde klart ett tal till retoriken. Vi skulle skriva ett tal om något vi känner väldigt starkt för, antingen hatar eller älskar. Jag skrev om hur mkt jag hatar falska människor. Vet inte riktigt om upplägget blev som det skulle, men är ändå nöjd. Kändes på något sätt så jädra skönt att få skriva av sig om ämnet. Det är verkligen det värsta jag vet med falska personer. T.ex "vänner" som snackar skit bakom ryggen o bara låtsats att de bryr sig osv. HATAR verkligen sånt. Såna personer har ingenting i mitt liv att göra i alla fall!
Har inte gjort så mycket mer idag. Satt precis och kollade igenom min gamla blogg, lite intressant att se vad man kände inför saker och vad som hände i ens liv precis så liksom.
 
Imorgon börjar jag tidigt, vilket innebär att alarmet står på 05.35. Fyfan. Inte det minsta sugen. Menmen! Nu ska jag lägga fram kläder till imorn!
 
Nattinatti
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej